خودرو وارداتی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان


کیا پس از تجربه کردن موفقیتی قابل توجه در بازار سدان های بزرگ قصد دارد نماینده ی خود را در این کلاس که تاکنون اپیروس بوده است با مدلی جدید تعویض کند. این اتومبیل جدید کادنزا نام دارد و برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ریاض عربستان(١٢ دسامبر) وسپس در نمایشگاه اتومبیل دبی(١۵دسامبر) رونمایی شد. بزرگترین مشکل کیا اپیروس چهره ی زشت وناهماهنگ ان بود که به نظر می رسد در این مدل اصلاح شده است. کادنزا دارای ۴،٩۶ متر طول بوده و چند میلی متر از اپیروس کوتاه تر است. اما فاصله محورهای کادنزا نسبت به اپیروس بیشتر است که نوید فرمان پذیری بهتری را می دهد.

قیمت Kia Cadenza: (شرکتی تحویل 30 روزه)92

 


طراحی خارجی  CADENZA


چیزی که بارز هست این هست که کیا بعد از مدل لوکس اوپیروس که نمایی عقبی شبیه ماشین های امریکایی و نمایی جلویی تقریبا شبیه E کلاس داشت، تو این ماشین یه طرح اسپرت، دینامیک و پویا به سبک ماشین های اروپایی رو دنبال کرده است.
فرم پروژکتورهای جلو، چراغ های جلو، درب ها، و تقریبا از این نما، این ماشین سیتروئن C5 جدید رو به یاد من میاره.

kia
اگر هدف از این گونه طراحی ورود کیا به بازار خودروهای لوکس اروپا باشه، جسارت زیادی به خرج داده، چون اروپایی به راحتی نمیتونند از برندهای لوکس خودشون فاصله بگیرند حتی با وجود اختلاف قیمت.
اگرچه طراحی کادنزا هم دارای موارد تقلیدی از سدان های مطرح اپل،بیوک و سیتروئن است اما باز هم می توان ان را یک چهره ی قابل قبول و زیبا دانست.

برای توصیف این مدل می توان گفت بدنه کوتاهتر،پهن تر و شکیل تر از اپیروس است. یکی از جذابیت های کادنزا قابلیت سفارش ان با سقف پانارومای شیشه ای سه تیکه است. سرپرست تیم طراحی اقای پیتر اشریر بوده که سابقه کار در ائودی را دارد.


طراحی داخلی CADENZA

داخل کابین شاهد پیشرفت شایانی از کیا هستیم. داشبورد دارای سبک طراحی اصطلاحا شناوری است و نور پردازی ان دارای نکات ریز ولی تثیر گذار زیادی است. برای مثال با ورود به کابین ،نور ملایمی با لامپ های نواری باریک در داشبورد ودرها ایجاد می شود و استارت با کلیدی روی داشبورد انجام می شود که می توان ان مشابه سدان های المانی دانست.

kia

فضای داخلی اپیروس راحت تر و بزرگتر است که ان را مدیون عرض بیشتر اتومبیل و عقب رفتن محور عقب است. با استفاده از مواد سبک و مقاوم کیا توانسته است وزن کادنزا را130 کیلوگرم نسبت به اپیروس کاهش داده و به 1600کیلوگرم برساند که پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود. البته مانند سدان های اروپایی خبری از الومینیوم ، تیتانیوم ، منیزیوم و فیبر کربن نیست و بیشتر قطعات از فولاد یا پلاستیک ساخته شده اند.

kia

گیربکس CADENZA

کیا بسته به کشوری که کادنزا در ان عرضه می شود ،یکی از سه موتور بنزینی خود را با قدرتی از 165 الی 290 اسب بخار عرضه می کند. موتوری که عمده بازار جهانی و به احتمال زیاد بازار ایران را خواهد دید یک شش سیلندر خورجینی بهینه سازی شده است.

قدرت این موتور 3،5 لیتری از طریق گیربکس شیش سرعته اتوماتیک سکوئنشال به چرخ های جلو می رسد. این موتور دارای چهار میل سوپاپ در بالا بوده و تمامی سوپاپ ها با سیستم زمان بندی متغیر کنترل می شود. حداکثر قدرت حدود 290 اسب بخار در 6600 دور بر دقیقه است و حداکثر گشتاور به 338 نیوتن متر در 5000 دور بر دقیقه می رسد. توانایی این موتور نسبت به رقبایش عالی بوده و تنها ایراد ان را می توان این دانست که گشتاور ان در دورهای پایین و میانی کم است.

حداکثر سرعت با این موتور حدود 230 کیلومتر بر ساعت است و شتابگیری صفر تا یکصد کیلومتر برساعت در 7،2 ثانیه انجام می شود. کیا اعلام کرده است که کادنزا دارای مصرف ترکیبی کمتر از 10 لیتر در یکصد کیلومتر است که برای اثبات این مطلب باید منتظر تست نهاد های بی طرف بود زیرا مصرف اپیروس بیشتر از مقدار اعلام شده در دفترچه ان است.




تولید این خودرو از ماه ژانویه اغاز شده و تا مارس برای صادرات اماده می شود. در صورتی که مشکلی برای واردات این کیا پیش نیاید می توانیم شاهد ورود ان به ایران در فروردین 89 باشیم.

[ ۱۳۸۸/۱۱/۱٢ ] [ ٦:٠٥ ‎ب.ظ ] [ milad ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام من میلاد هستم از اینکه به وبلاگ من سر زدین ممنون لطفا اگه میشه درباره وبلاگ نظر خودتون را بدین. ایمیل: fshark.karami4@gmail.com
آرشيو مطالب
RSS Feed

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
گالری تصاویر